Verloren en gevonden
Ligt je zonnebril nog in de bus waar je net uitgestapt bent? Is je dochter haar allerliefste knuffel kwijtgeraakt? Of heb je een vraag over je reis, betaalmiddel of abonnement? Nienke van de klantenservice en Marja van het Qbuzz servicepunt staan je graag te woord!
Nienke werkt bij de klantenservice van Qbuzz
“Het leukste aan mijn werk vind ik dat ik iemands dag weer goed kan maken. We krijgen soms emotionele telefoontjes, bijvoorbeeld wanneer een kind een knuffel is kwijtgeraakt. Vanzelfsprekend doen we ons best om het geliefde knuffelbeest bij de eigenaar terug te brengen. Daarnaast zijn er ook grappige momenten. Zo zijn we eens gebeld door een reiziger die in de bus in slaap is gevallen en in een gesloten garage is beland. Er zijn ontzettend veel medewerkers - voor en achter de schermen - die elke dag weer hun best doen om een goede service aan te bieden.”
Marja werkt op een Qbuzz servicepunt
“Veel mensen ervaren het reizen met het openbaar vervoer als iets vanzelfsprekends, maar bij sommigen verhoogt dit het stressniveau. Kortgeleden vroeg een echtpaar van rond de tachtig jaar of ik ze kon helpen. Ze wilden naar hun kleinkinderen toe, maar ze wisten niet hoe een OV-chipkaart werkte. Ik heb ze op weg geholpen. Daar word ik altijd erg blij van. De stations in Groningen, Assen en Emmen hebben een Qbuzz servicepunt. Hier kunnen reizigers terecht met hun vragen over hun reis, abonnementen en aanschaf van een OV-chipkaart en het opladen ervan.”
ILOST
Niets leukers dan een waardevol of geliefd voorwerp weer te herenigen met de rechtmatige eigenaar! Ben jij iets kwijtgeraakt in de bus? Kijk op iLost.co of neem contact op met de klantenservice van Qbuzz: 0900-0108.